Cyklovýlet do vinařské oblasti

Po přečtení tohoto titulku si většina čtenářů určitě představí výlet na Moravu. Nikoliv, naše cesta vedla do nedalekého Klučova. Na start přijelo pouhých 5 cyklovýletníků. Ostatní cyklovýletníci mají asi Covid 19 a nechtěli jej kolem sebe šířit nebo jsou tak vystrašení, že raději sedí doma. Nevím, doba s Covidim je taková divná a lidé hrozně podléhají panice. Podle třicetiletého výzkumu Suzanne Segerstrom a Gregoryho Millera totiž stres snižuje naši imunitu. Znepokojení je v případě koronaviru rozhodně namístě, nemístná je však panika, která se kolem něj vytváří. Ale to sem až tak nepatří, pojďme k výletu.
Vyrážíme standardní cestou směr Úvaly – Tuklaty - Břežany. Díky výletu už vím, kde je vyhlášená pálenice Berry, projíždíme dál kolem lánů malin a ostružin, kde probíhá samosběr, a míříme dál na Štolmíř. U kostela sv. Havla poprvé zastavujeme a obdivujeme mohutnou barokní stavbu, která by si určitě zasloužila obnovu. Bohužel i tady je to jenom o penězích. Povinné foto a jedeme dál.
Po necelém kilometru se od nás odděluje Petr M., který pokračuje po asfaltové cestě, zbytek jede po cyklotrase podél Kounického potoka do Českého Brodu. Projíždíme rychle Brod a uhýbáme na polňačku do Klučova. No, ta nebyla moc pěkná, celá byla rádoby vyspravená rozdrceným stavebním materiálem. O mně se ale ví, že já nemám rád asfaltové cesty, tak to museli vydržet i ostatní. V Klučově se k nám opět přidal Petr, podíval se na první vinici a definitivně se s námi rozloučil a jel domů. My jsme pokračovali na obhlídku vinného sklepa. Paní Klára nás provedla sklepy i technologickou částí objektu, někdo okoštoval burčák i vínko, já se zatím trochu toulal kolem technologické části. Sklepy jsou nádherné, zcela profesionálně vybudované, prostě impozantní. Až budou všechny výklenky zaplněné lahvemi, vše bude dokompletováno, tak to bude jedna nádhera, kterou by v Klučově určitě nikdo nehledal. Možná, že bychom ještě během pár dnů dali vinobraní, zatím nevím. Poděkujeme za výklad, rozloučíme se hurá na oběd do Českého Brodu. Najít restauraci se zahrádkou byl nadlický výkon. Navíc zde byla pouť skoro bez lidí (zase ten Covid), takové město duchů. Koho se potom zeptat na restaurační zařízení? Objeli jsme centrum města a nic. Při výjezdu z města konečně dostáváme informaci o existenci skoro neviditelné restauraci KUP v atriu domu vedle pošty. Poslední pokus, vracíme se, najdeme KUP, odkládáme kola, usedáme, obědváme, vyprazdňujeme tekutiny, opět doplňujeme tekutiny, platíme a odjíždíme. Opravdu neviditelná restaurace s velice příjemnou obsluhou, skvělým jídlem, s lidovými cenami, studeným pivem, co více si přát. Vyrážíme směr Tuchoraz, trochu divné značení tras nás nutí se trochu vrátit, před námi se otvírá takový padák se značkou „Cyklisto sesedni z kola“. Nedbáme na to a pomalu sjíždíme k Mlýnskému rybníku. Trochu tápeme, tak se raději zeptáme a dostáváme informaci. Tady kousek do kopce a na kulaťáku doprava. Hned na začátku další značka „Cyklisto sesedni z kola“. Přidávám na svém elektrokole další stupeň přípomoci, kousek vyjedu, ale v takovém prudkém stoupání jsem se ještě přes schodovité stupně opravdu nenaučil jezdit, sesedám a tlačím. Z mapy jsem dohledal, že převýšení sjezdu i výjezdu je cca 40 metrů v délce 200-300 metrů. Teď už rozumím těm značkám. Dál pokračujeme krásnou zvlněnou krajinou kolem sadů až do vesničky Mrzky. Opět narážíme na nesoulad značení tras s mapou. Na rozcestí „U hrušky“ jsme se rozhodli jet podle místního značení „Limuzy-Klepec“. Kousek po asfaltu, potom po polní cestě a najednou na poli bez další cesty. Na turistické mapě ale nacházíme neznačenou polní cestu, která má vést mezí mezi poli. Směřuje naším směrem a tak se vydáváme zcela neznámou úvozovou cestu pod korunami švestek, jabloní a špedlíků prozkoumat a to rovnou na kolech. Místy na zemi už ležel takový ovocný kvas, možná stálo za to jej sesbírat a hurá do Břežan do pálenice. Cesta ale byla někým upravená, vysekané křoví, spíše pomlácená tráva a kopřivy, nakonec dobré. Na vrcholu se ale úvozová cesta vnořila do pole a tak jsme kus jeli (někdo i tlačil) po uvláčeném poli. Tento kus cesty byl nepříjemný, ale o to větší to byl zážitek, když se před námi náhle objevil kámen Klepec. Již jsem ho několikrát zdolal se dvou stran, ale tohle byla třetí nová přístupová strana. Nevím jak pro ostatní, ale pro mě jednoznačně obrovský zážitek. Nutná fotodokumentace a zase do sedel. Vzhledem k tomu, že cesta domů už vede většinou po asfaltu, rozhodnutí účastníků zájezdu bylo jasné, rychle někam na pivko. Zvítězila Květnice s restaurací „ U Lávky“. Asi jsem jel tak rychle, že cca 200 metrů před restaurací jsem chytl defekt předního kola. Navíc předvoj hlásil, že v restauraci je soukromá oslava a není jisté, zda nám dají pivko. Nikdo se už podruhé nevracel, tak jsem tam dotlačil svoje pochroumané kolo, objednal pivko a až potom jsem se jal vyměňovat duši. Dojezd domů už byl v pohodě, vyzkoušeli jsme nově upravenou stezku z Květnice na Rohožník. Stezka je parádní, možná by k úplné dokonalosti chtěl na začátku stezky položit obrubník naležato. A to je vše. A co nás ještě čeká? Plánuji na říjen takový krátký cyklovýlet na ukončení sezóny.

Apple iPhone 8

Kategorie a štítky

Slevy 25 % platí na všechny dárky z fotek. Vytvořte si z vašich fotek snadno fotoknihu, plakát, fotky na zeď a další fotoprodukty. Sleva platí po zadání kódu: Vajicka